Unitate protejată autorizată care oferă sacoșe de pânză, măști și accesorii

Atelierul de Pânză este unitatea protejată autorizată a ViitorPlus. Încă din anul 2009, anul în care am decis înființarea unității protejate Atelierul de Pânză, în cadrul ONG-ului ViitorPlus – asociația pentru dezvoltare durabilă, ne-am asumat statutul de întreprindere socială cu statut de unitate protejată, chiar și în mod neoficial. Practic, pe lângă eforturile de a susține latura economică a proiectului, de a învăța care sunt principiile cu ajutorul cărora poți dezvolta un business, am depus eforturi și în direcția socială: am angajat persoane din categorii defavorizate (persoane cu dizabilități) și am ales ca, împreună cu ei, să dezvoltăm un mediu de lucru care să promoveze diversitatea și incluziunea socială.

Unitate protejată autorizată

Așadar, având în vedere obiectivul nostru social, în anul 2014 am decis să ne autorizăm ca unitate protejată, iar partenerii noștri și companiile care au comandat de-a lungul timpului produse de la Atelierul de Pânză au înțeles cât este de important să facă achiziții responsabile de la o unitate protejată autorizată. Și astfel am ajuns să dobândim o experiență de peste 11 ani în domeniu, să promovăm economia socială și să încurajăm companiile să achiziționeze produse de la business-uri sociale care susțin în mod direct și concret integrarea pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități.

Cu atât mai mult, legislația recunoaște eforturile depuse de către unitățile protejate autorizate și încurajează aceste achiziții responsabile. Concret, începând cu luna august 2020, companiile și instituțiile publice cu peste 50 angajați au din nou posibilitatea să facă achiziții de la unități protejate din fondul taxei pe dizabilitate.

Cum pot cumpăra companiile produse de la o unitate protejată autorizată?

Unitate protejată autorizată

Conform Legii 448/2006 privind protecția persoanelor cu dizabilități, companiile au posibilitatea de a face achiziții de la unități protejate autorizate, utilizând jumătate din fondul taxei pe dizabilitate.

Condițiile sunt următoarele:
– Compania are minim 50 de angajați;
– Produsele pe care compania dorește să le achiziționeze sunt lucrate în cadrul unității protejate, prin propria activitate a persoanelor cu dizabilități angajate în unitatea protejată autorizată;
Jumătate din valoarea taxei pe dizabilități poate fi utilizată pentru achiziții de bunuri și servicii de la unități protejate;
– Unitatea protejată este autorizată conform noilor reglementări (persoanele cu dizabilități angajate reprezintă cel puțin 30% din numărul total al salariaților și cumulează minim 50% normă din total norme angajați);

Atenție! Verificați ca unitatea protejată de la care veți face achiziția să fie autorizată conform noilor reglementări. Lista unităților protejate autorizate poate fi găsita pe site-ul oficial al ANPDCA: http://andpdca.gov.ro/w/unitati-protejate-autorizate/.

Autorizația actualizată a Atelierului de Pânză (de unitate protejată) o puteți regăsi aici.

Avantajele de a lucra cu o unitate noastră protejată:

– Beneficiați de produse promoționale de calitate, realizate din țesătură 100% bumbac netratat, nevopsit și neînălbit;
– Produsele pot fi personalizate și customizate conform cerințelor dumneavoastră;
Economisiți bugetul de marketing sau de resurse umane, achiziționând din valoarea taxei pentru dizabilitate. Practic, alegând să comandați produse de la unități protejate autorizate, jumătate din cuantumul acestei taxe o transformați în bunuri pentru companie;

Cum puteți cumpăra produsele noastre, utilizând taxa pentru dizabilitate?

Unitate protejată - calcul taxă

Procedura de achiziție de la o unitate protejată autorizată este extrem de simplă. Avem nevoie de un contract de vânzare-cumpărare, un acord de parteneriat, fișele de post ale persoanelor cu dizabilități care au lucrat produsele respective și o factură fiscală care să ateste achiziția.
Toate aceste documente vi le punem noi la dispoziție, dumneavoastră trebuie doar să alegeți produsul potrivit cerințelor.

Calcul taxă

Suma, în cuantumul căreia companiile pot achiziționa produse de la unități protejate autorizate, se calculează astfel:
Numărul de posturi care ar fi trebuit să fie dedicat unor persoane cu dizabilități (4% din numărul total al angajaților din luna respectivă) x salariul minim brut pe țară/2;
Exemplu: o companie are 100 de angajați în luna martie, iar valoarea salariului brut minim pe economie este de 2.300 lei;
Pentru acest exemplu, taxa se calculează astfel:
4% din numărul angajaților = 4 posturi;
4 posturi x 2.300 lei = 9.200 lei (valoarea totală a taxei pentru dizabilitate).
Compania poate utiliza jumătate din această sumă pentru a achiziționa produse de la unități protejate (4.600 lei/lună), iar cealaltă jumătate o va achita către bugetul de stat.

Produsele pe care le puteți achiziționa de la unitatea noastră protejată:

Sacoșe/accesorii/săculeți din țesătură 100% bumbac și produse colorate și variate, realizate din materiale textile reutilizatecatalog de prezentare;
Măști reutilizabile din țesătură bumbac natur sau colorat- catalog de prezentare;

Toate produsele pot fi imprimate cu logo-ul/grafica dumneavoastră și customizate conform dimensiunilor solicitate.

Pentru orice alte detalii/informații cu privire la achiziții de la o unitate protejată autorizată și o ofertă de preț pentru produsele noastre lucrate într-o unitate protejată, vă rugăm să ne contactați pe adresa de e-mail contact@atelieruldepanza.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *