Unitate protejată

Atelierul de Pânză este o întreprindere socială cu statut de unitate protejată autorizată!

Conform Legii 448/2006 privind protecția persoanelor cu dizabilități (modificată în 2020), companiile au posibilitatea de a face achiziții de la noi, utilizând jumătate din fondul taxei pe dizabilitate.

Autorizația Atelierului de Pânză actualizată o puteți regăsi aici.

Raportul de activitate al Atelierului de Pânză îl puteți regăsi aici.

Sacoșe din țesătură bumbac

Brand românesc

Accesorii Puzzltex – textile reutilizabile

Taxa pe dizabilitate reprezintă o sumă pe care companiile care au peste 50 de angajați și care nu au angajate persoane cu dizabilități (în procent de 4% din numărul total de angajați), sunt nevoite să o plătească lunar statului.

Astfel, Legea 448/2006 modificată în 2020 vine în ajutorul unităților protejate și spune că persoanele juridice (care întrunesc condițiile de mai sus) pot alege să utilizeze jumătate din taxa pe dizabilitate pentru a achiziționa produse de la unități protejate.

Condițiile sunt următoarele:

– Compania are minim 50 de angajați;
– Produsele pe care compania dorește să le achiziționeze sunt lucrate în cadrul unității protejate, prin propria activitate a persoanelor cu dizabilități angajate în unitatea protejată autorizată;
– Jumătate din valoarea taxei pe dizabilități poate fi utilizată pentru achiziții de bunuri și servicii de la unități protejate;
– Unitatea protejată este autorizată conform noilor reglementări (persoanele cu dizabilități angajate reprezintă cel puțin 30% din numărul total al salariaților și cumulează minim 50% normă din total norme angajați);

  • Beneficiați de produse promoționale de calitate ridicată, realizate din pânză, ce pot fi personalizate și customizate, utile ca ambalaje în care puteți oferi materiale participanților la un eveniment sau cadouri angajaților și colaboratorilor.
  • Aveți o nouă sursă de buget, faceți așadar o economie la bugetul de marketing sau de resurse umane. O firmă cu peste 50 de angajați este obligată să plătească lunar taxa pentru fondul de handicap, conform legii 448/2006, dacă minim 4% din angajați nu sunt persoane cu dizabilități. În loc să achitați această taxă la stat, o transformați în bunuri și servicii pentru companie dacă achiziționați de la unități protejate autorizate.
  • Participați la creșterea capitalului de imagine al companiei pentru că susțineți astfel locurile de muncă pentru persoanele cu dizabilități. În plus, achiziționând produse de la Atelierul de Pânză, participați și la protejarea naturii. În România rata șomajului în rândul persoanelor cu dizabilități este de 90% și se consumă 5 miliarde de pungi de plastic anual.

4% din ( x ) / 2 =

Numarul total de angajati din compania dumneavoastra.
Valoarea salariului brut minim pe economie.
Jumatate din taxa pentru dizabilitate (pe care o puteti folosi lunar pentru a achizitiona produse de la noi).

Procedura de achiziție este extrem de simplă. Avem nevoie de un contract de vânzare-cumpărare, un acord de parteneriat, fișele de post ale persoanelor cu dizabilități care au lucrat produsele respective și o factură fiscală care să ateste achiziția.

Toate aceste documente vi le punem noi la dispoziție, dumneavoastră trebuie doar să alegeți produsul potrivit cerințelor.

Nu este ușor, dar nici imposibil, dacă te înconjori de oameni implicați, hotărâți, curajoși și mărinimoși. Consideram a fi naturale și esentiale inițiativele prin care ne îndreptăm atenția către persoanele cu dizabilități, pentru care accesul la formare profesională este un privilegiu, în loc să fie un drept. Doar colaborând împreună și trecând peste barierele de atitudine vom realiza proiecte ambitioase impreuna, iar societatea se va indrepta catre o noua normalitate.

AndreeaCommunication Responsible Inditex

Produsele de la Atelierul de Panza sunt lucrate mereu cu iubire si mare atentie la detalii. Materiale selectate din iubire pentru natura, design-uri cu mesaje frumoase, atractive si creative.

AncaConsultant Kaufland Romania

Colaborarea cu Atelierul de Pânză a fost o experiență perfectă pentru că suntem două entități cu exigențe foarte mari, dar cu egală sensibilitate pentru lucrurile frumoase și deștept făcute. După ce am început să lucrăm, m-am simțit de parcă ne-am fi cunoscut de o viață și de aceea și lucrurile pe care le-am făcut împreună au ieșit absolut minunat și toată lumea a fost fericită.

Teodora MigdaloviciCannes Lions Romania

Am lucrat cu Atelierul de Pânză și abia aștept următoarea colaborare. Mi-a plăcut foarte mult pentru că produsele pe care le-am avut de la ei, sacoșele mai exact, au fost superbe, timpul de livrare a fost foarte bun și mai mult, am avut satisfacția de a ști că investiția noastră se întoarce în comunitatea pe care noi o deservim cu evenimentul nostru.

Andrei DinuManaging partner TedX București

Echipa Atelierului de Pânză este formată din oameni entuziaști, dornici să realizeze lucruri cu impact pozitiv pentru cei care au nevoie de ajutor și pentru întreaga comunitate. Sunt creativi, inovatori și de încredere. Le mulțumim pentru toate proiectele pe care le-am făcut împreuna și le dorim mult succes pe mai departe

Virginia OtelCommunication Leader, Garanti Bank

Atelierul de pânză este pata de culoare în evenimentele HR Club – ne binedispun de fiecare dată cu produse faine și creative care, sincer, pe noi, organizatorii, ne fac să ne dorim să le păstram pentru noi pe toate, să nu le mai dăm participanților.

Alexandra MoldoveanuProject Manager, HR Club

Vă recomandăm cu foarte mare drag! Colegii mei de la Carrefour sunt mândrii să poarte sacoșa de pânză. Mulțumim!

Maria OlaruResponsabil Comunicare Internă Carrefour România