SuperSacoșa s-a tot târguit în ultima vreme, dar nu pentru un chilipir, ci pentru a duce bumbacul organic mai departe de București, către alte colțuri ale țării. Au fost oamenii curioși să-l cunoască? Să-i ascultăm relatarea.
”Reiau posturile după o scurtă perioadă de absență-de pe blog, căci am fost prezent în altă parte-în lumea reală, prin țară.
Voi începe să vă povestesc pe unde am fost și cine m-a văzut, că de n-ar fi nu s-ar povesti. Ajutat de mai mulți voluntari, am fost prin orașe din țară, cu sacoșele la vânzare, să vedem unde poate fi primit bumbacul organic și cât de mult țin oamenii la plastic.
Prima oprire: 13-15 aprilie. Târg de Economie Socială la Timișoara.
Misiunea noastră a fost îndeplinită parțial: au existat doritori pentru sacoșele, proporțional cu numărul de persoane prezente, însă, poate datorită unei slabe publicități sau poate unui dezinteres al timișorenilor, cei prezenți erau participanții la târg. Cu alte cuvinte, dacă n-ar fi fost participanții, nu ar fi fost nici public. Din păcate, căci erau lucruri interesante de văzut și aflat, iar voluntarii noștri au considerat că experiența a fost fructuoasă, atât pentru vizitarea orașului cât și pentru întâlnirea cu alte ong-uri.
A doua oprire: tot în această perioadă, la Cluj, în magazinul The Earth Collection, despre care am scris într-un post anterior. Sacoșele au ajuns acolo, nu pentru a participa la un târg, ci gata pentru a fi expuse în magazin, la îndemâna tuturor celor care au hotărât să renunțe la plastic.
A treia oprire: 13-22 aprilie, Târg United Way pentru ong-uri.
Sacoșele s-au plimbat prin diferite locații din București, în general, sedii de bănci și de companii. Câteva au fost culese, câteva s-au întors la noi. Sacoșele au fost percepute ca „drăguțe”, utilitatea lor rămânând undeva în umbră, iar povestea lor necunoscută, deoarece prezentările și „reclama” nu erau incluse în pachetul de participare.
A patra oprire: 19-20 aprilie, mic târg Accenture, organizat de voluntari Accenture pentru angajații Accenture. Târgul a fost la sediul companiei.
Aici sacoșele nu prea au avut timp de expoziție, au fost luate imediat și purtate spre ciuda tuturor pungilor de plastic din București. Efortul celor de la Accenture a contat pentru proiect, și, prin aceste puține rânduri, îmi exprim recunoștința maximă.”
Astfel s-au încheiat două săptămâni de „târguieli”. Cei care și-au dorit o sacoșă de bumbac organic și au avut un gând pentru mediu și pentru oamenii din atelier, au primit-o. Cei care și-o doresc, ne pot sugera alte târguri, alte inițiative sau ne pot spune unde pot fi găsiți.
Cât despre SuperSacoșa, ea va fi în continuare pe blog, și mai ales, lângă pungile de plastic, asigurându-le dispariția.
„Bravo!” celor care s-au interesat macar de povestea si de beneficiarii Supersacosei,chiar daca n-au cumparat-o si celor care au opus rezistenta chiar si la aceste lucruri marunte,nu pot sa le spun decat ca mai au multe de schimbat in mentalitatea lor de consumatori „verzi”…
Cat despre SuperSacosa de panza, keep up with the good work!:)
Ma dedic aproape „organic” misiunii mele, si cand ma odihnesc mana mi se misca involuntar, ca si cum ar rupe fosnitorinci, adica pungi de plastic…treaba este din plin, e mai usor ca niciodata sa fii super-erou… din pacate(?)